Fiat 8V (Otto Vu)

Fiat 8V (lub „Otto Vu”) to sportowy samochód V8 produkowany przez włoskiego producenta samochodów Fiat w latach 1952-1954. Samochód został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w 1952 roku. Fiat 8V ma swoją nazwę, ponieważ w momencie jego powstania Ford miał prawa autorskie do terminu V8. Z produkowanym 114, 8V nie był komercyjny sukces, ale dobrze w wyścigach. Poza różnicą, samochód nie dzielił się żadnymi częściami z innymi Fiatsami (ale wiele części zostało zrobionych przez Siatę i użyli ich do swoich samochodów). 8V został opracowany przez Dante Giacosa i stylistę Luigi Rapi. Silnik był V8 pierwotnie zaprojektowany dla luksusowego sedana, ale ten projekt został zatrzymany.

Fiat V8 miał konfigurację 70 stopni V, przesunął się o 1,996 cm3 i był wyposażony w dwa podwójne dławiki Weber 36 DCF 3. W pierwszej iteracji (typ 104.000) silnik miał współczynnik kompresji 8,5: 1 i wytwarzał 105 KM (77 kW, 104 KM) przy 5600 obr./min, zapewniając maksymalną prędkość 190 km / h (118 mph). Ulepszone typy 104.003 miały różne rozrządu wału na 115 PS (85 kW; 113 KM) przy 6000 obr / min; na koniec wpisz 104.006 ze współczynnikiem kompresji 8,75: 1, zrewidowaną fazą rozrządu i układem paliwowym o mocy 127 KM (93 kW, 125 KM) przy 6600 obr./min. Silnik został podłączony do czterobiegowej skrzyni biegów. Samochód posiadał niezależne zawieszenie hamulców bębnowych i bębnowych na wszystkich czterech kołach.

Najwyższe kierownictwo było zajęte bardziej intensywnymi projektami, a tylko 114 z wysokowydajnych coupé zostało wyprodukowanych do czasu wycofania samochodów z produkcji w 1954 roku. Niemniej jednak nadal zdobyli włoskie 2-litrowe GT mistrzostwa co roku do 1959 r.

34 z samochodów miało fabrycznie wyprodukowane nadwozie przez Reparto Carrozzerie Speciali Fiata („Departament Jednostek Specjalnych”). Niektóre samochody miały nadwozie wykonane przez innych włoskich konstruktorów nadwozi. Carozzeria Zagato wykonała 30, które nazwali „Elaborata Zagato”. Ghia i Vignale tworzyły także body. Większość z nich to coupé, ale powstały również spydery.

Przykład wyposażony fabrycznie w plastikową obudowę wzmocnioną włóknem szklanym był wyświetlany na tegorocznym Salonie Samochodowym w Turynie. Wytrzymała karoseria produkowana przez eksperymentalny dział nadwozia Fiata waży zaledwie 48,5 kg (106,9 funta). To 8V obecnie znajduje się w Centro Storico Fiat w Turynie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *