Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera jest produkowanym w ograniczonym zakresie, hybrydowym samochodem sportowym typu plug-in, wyprodukowanym przez szwedzką firmę samochodową o wysokich osiągach Koenigsegg. Został odsłonięty podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2015 roku. Nazwa Regera jest szwedzkim czasownikiem, oznaczającym „panować” lub „rządzić”. Zostanie zbudowanych tylko 80 jednostek, z których wszystkie zostały już sprzedane, a każda z nich kosztuje około 1,9 miliona USD. Regera została stworzona i zaprojektowana jako bardziej praktyczna, luksusowa, hiperszybka alternatywa dla reszty lekkiej hiperkarazy Koenigsegg, w tym Agera RS i One: 1. Koenigsegg twierdzi, że Regera będzie najpotężniejszym i najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym w historii. Produkcja Regery da Koenigsegg, po raz pierwszy w historii, jednoczesne posiadanie dwóch modeli w produkcji.

Regera wytwarza łącznie 1822 PS (1 340 kW, 1 797 KM) dzięki hybrydowemu mechanizmowi napędowemu. Generalnie, silnik spalinowy Regery (ICE) wytwarza największą moc tylko przy wysokich prędkościach obrotowych; jednak ze względu na stały bieg odpowiada to bardzo dużym prędkościom. Moc przy niskich prędkościach jest wypełniana przez silniki elektryczne, dając maksymalną łączną moc mechaniczną 1500 KM (1100 kW, 1500 KM) i 2000 Nm (1,475 lb-ft) momentu obrotowego. ICE to montowany z tyłu, zamontowany na miejscu, podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 5,0 litrów. Produkuje 820 kW (1 115 PS, 1100 KM) przy 7800 obr./min i 1280 Nm (944 funtów x stopa) przy 4100 obr./min. Działa w połączeniu z trzema silnikami elektrycznymi YASA o łącznej mocy 520 kW (707 KM; 697 KM) i 900 N⋅m (664 lb ⋅ ft) momentu obrotowego. Jeden silnik elektryczny o mocy 215 KM (160 kW; 218 PS) na wale korbowym działa jako rozrusznik i generator, a także zapewnia napełnianie momentem; a dwa silniki elektryczne o mocy 241 KM (180 kW) montowane na wale napędzają każde tylne koło i zapewniają wektorowanie momentu obrotowego. Silniki elektryczne są zasilane akumulatorem chłodzonym cieczą 4,5 kWh, 800 V, 75 kg opracowanym przez Rimac Automobili, co czyni go pierwszym 800-woltowym samochodem produkcyjnym. Koenigsegg twierdzi, że pakiet akumulatorów jest najbardziej mocnym akumulatorem, jaki kiedykolwiek stworzono dla produkowanego samochodu.

Samochód ma deklarowaną, elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 410 km / h (255 mph) i osiąga prędkość 100 km / h (2,2 mph) w 2,7 sekundy, 300 km / h (186 mph) w 10,9 sekundy, a prędkość 400 km / h (249 mph) w 20 sekund. Koenigsegg twierdzi również, że przyspieszenie od 150 do 250 km / h (z 93 do 155 mph) wymaga 3,9 sekundy.

Koenigsegg Regera ma stosunek mocy do masy 0,69 kW (0,93 hp) na kilogram.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *